BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Pages

Thursday, 5 May 2011

Aurat Wanita

salam semua...harap-harap harini sume sihat...alhamdulillah....
ok la....saya rasa korang sume mesti da bace tajuk kite arini kan....
so,AURAT WANITA yg sy nk citekan arini adlh aurat dengan lelaki yg mahram bagi seorang perempuan..
sabagai contoh: ayah, abang,dan adik lelaki....aurat ngan yang bukan muhrim,I.Allah kamu sume tau kan???
so,kite teruskan pada sesi perbincangan kite tadi...
saya pasti ramai yang taktau batas aurat perempuan dengan lelaki yang mahram dengan kite....
tetapi,mungkin jugak ade yang tau,cume rase was-was ataupun xbape sure lagi...
berdasarkan maklumat dan info yang telah saya peroleh,makanya saya ingin kongsikan maklumat tersebut dengan kawan-kawan semua....
di bawah ni maklumat yg saya dapat:

Seorang perempuan hanya boleh mendedahkan rambut di hadapan mahramnya sahaja,serta kebiasaan-kebiasaan lain sepertimana kebiasaannya ketika berada bersama perempuan Islam.Namun,tetap perlu ada rasa malu serta kemuliaan dirinya,sekalipun bersama keluarga.Tidak boleh (HARAM) bagi seorang perempuan memakai seluar pendek mendedahkan betis dan pahanya walaupon di dalam rumahnya.Demikian itu adalah perbuatan orang yang tidak berakhlak.

Jadi,sy harap kawan-kawan sume faham ape yang dimaksudkan dengan Aurat Perempuan dengan mahramnya...ya,mungkin ade yang xboleh terima ngan sume ni tp itulah hakikat sebenar yang perlu kita tahu dan perlu dititikberatkan...saya tau ade yang sudah terbiasa memakai seluar pendek di dalam rumah,di hadapan keluarga,malahan di hadapan kawan-kawan perempuan sekalipon..berubahlah..manusia boleh berubah...saya mengaku,sebelum ni pon saya tak tau yang betis pon aurat kite ngan mahram kite,tp bile da tau ni kite kene elakkan,jangan buat lagi..jage aurat kite sebagai seorang muslimah yang sejati..saya cakap ni bukan saya suke-suke je menghentam maklumat pasal aurat ni,tapi ini saya dari sebuah buku yang jawapan kat atas tu dijawab oleh seorang ustaz apabila ade seorang hamba Allah ni bertanyakan soalan tersebut...
tolonglah sampaikan pada kawan-kawan,ahli keluarga n siapa-siapa la yang tak tau lagi...I.Allah, semoga kita semua sentiasa mendapat rahmat dan keberkatan dariNya...amiinnn

0 comments: